ماذا تفعل إذا تعرضت لموقف طارئ و تأخرت عن العمل و خصوصا إن كانت اللوائح
الإدارية صرامة!! يجب عليك أن تعتذر بأدب
و تشرح سبب تأخرك بشكل مقنع..
صيغة رسالة الاعتذار و تقدم عادة إلى رئيس أو مدير قسم الموارد البشرية أو
شئون الموظفين بالمؤسسة
---------------------------------------------
عزيزي مدير قسم الموارد البشرية،
أرجو أن تتقبل بالغ أسفي و اعتذاري لتأخري صباح اليوم عن العمل فقد تعرضت لحادث
طارئ أثناء ذهابي للعمل ، إذ أن السيارة التي تقلني قد اصطدمت بمركبة أخرى ..
الحمد لله لم يصب أحد بأذى لكنني اضطررت للانتظار حتى أدلي بإفادتي أمام
الشرطة .. أرجو ألا أكون قد تسبب لكم بالارتباك في العمل أو تعطيله و سأحاول إن
شاء الله انجاز مهامي بسرعة حتى أتمكن من
مواكبة سير العمل .
تحياتي لك و لطاقم العمل.
علاء
************************
رسالة اعتذار أخرى للتاخير عن عن العمل باللغة الإنجليزية
************************
رسالة اعتذار أخرى للتاخير عن عن العمل باللغة الإنجليزية
Dear Boss,
This letter to explain to my tardiness to work. In fact I take full
responsibility for arriving to work on "16/3/2012". Although heavy
traffic seems to be on the increase between my home and work, on this day in
particular it was even more heavy than usual.
I apologize for the inconvenience this has caused you, the company and my
co-workers. I am very aware that arriving to work on time is mandatory in order
to keep things running smoothly for everyone. I will make it my priority from
here on out to do my part by arriving to work on my scheduled days to work on
time.
Again, I apologize for the inconvenience I have caused everyone and will take
this as a valuable lesson learned in punctuality.
Sincerely,
Alaa
Alaa
-------------------------------------Google AD-------------------------------------
thank you very motch i want to tell you you are graet man our compane
ردحذفافدتني كثيراً بارك الله فيك
ردحذف